Serendipity







Het voordeel van een jaartje ouder worden is dat de kans groter wordt dat je een aantal zaken die je altijd hebt willen doen, kan doen, en kan laten samenvallen.  Met een beetje goeie wil zou je het een combinatie van bucket-list en geforceerde "serendipity" kunnen noemen.

En najaar 2019 schijnt zo'n moment te zijn.

Ik heb altijd graag de marathon van New York willen lopen.  Wat zeg ik… daarom ben ik ooit lid geworden van MMC. Ik wou enkel en alleen maar de marathon van New York lopen.  Deels doordat Nicole en ik van New York als stad houden, deels omdat Wilfried er in het "selectie interview" zo'n spel van maakte. En terecht! Voor mij blijft het nog steeds de mooiste marathon ooit, ook al zal ik hem nu hopelijk voor de derde keer lopen, ook al heb ik ook al twee maal Boston gelopen (ook niet mis trouwens).

Nicole en ik zijn fervente bezoekers van New York, een bruisende stad, never sleeps, een mix van culturen, maar veel te groot om als toerist op één week, of zelfs twee weken tijd te bezoeken.  Nee, onze droom was om ooit een paar weken in New York te kunnen verblijven als echte New Yorkers, niet als toerist. Dat wil zeggen, niet van museum naar museum, geen gehaast, en geen stress. Gewoon 's morgens wakker worden, op het gemak een krant lezen, koffietje drinken met de locals in een lokale diner, wat lopen in Central Park, een talk show of soap op TV bekijken (zouden ze General Hospital nog steeds uitzenden?), misschien wel een sportwedstrijd, of een ballet/dansvoorstellilng bijwonen.  En zou het niet mooi zijn mochten we dit kunnen combineren met een marathon?

Lente 2018: Nicole (en ikzelf ook wel een beetje) droomt er al jaren van om op een schip Manhattan binnen te varen, 's morgensvroeg, beetje fris, liefst met een beetje nevel en mist boven op de Hudson, en zeker met het Vrijheidsstandbeeld dat ons aan  de linkerzijde verwelkomt. Maar daavoor moet je wel met een schip naar New York! Wij begin 2018 dus op zoek naar een overtocht, vertrekkend vanuit Europa en aankomend in Manhattan. De eerstvolgende overtocht waarop nog plaats was vertrok toch wel op 26 september 2019 zeker, en kwam toe op 3 oktober… een maand voor de marathon van New York. Onmiddellijk gereserveerd dus! En zou het niet mooi zijn mochten we dit kunnen combineren met een marathon?

Najaar 2018: Wilfried kondigt aan dat hij de lijst met deelnemers aan de marathon van New York opent, en jullie weten ondertussen… first come, first served. 'k Weet niet of ik de eerste was, maar ik stond er in ieder geval heel snel op!

19 januari 2019: de MMC-Nieuwjaarsloop vindt plaats in Buggenhout, en traditioneel wordt er een reis naar een club-marathon verloot. Dit jaar de marathon van New York! Uit welingelichte bron wist ik dat de winnaar van deze reis steeds aan de tafel van Dominique zit… het was dus zaak aan haar tafel te geraken, en ik heb dat goed gedaan want ik zat zelfs naast Dominique, de reis kon mij nu zeker niet meer ontsnappen! En jawel…  wie wint de reis naar New York? Ik zo fier als een gieter en met dank aan Dominique naar voor om de reis in onvangst te nemen van Wilfried en Tomas.

En zou het niet mooi zijn mochten we alle bovenstaande kunnen combineren?

Jawel, ik kan jullie verzekeren, zoiets is heel mooi! Wij hebben alles gecombineerd, en als alles wat meezit gaan we dus met de boot Manhattan binnenvaren, gaan we een paar weken als New Yorker leven, en gaan we dat afsluiten met de marathon, samen met de collega's van MMC.

Maar we zijn er nog niet: we moeten ook nog wat trainen, liefst blessure-vrij blijven, en we moeten natuurlijk nog op zoek naar een verblijfplaats. Meer hierover in volgende posts.  

Reacties

Populaire posts van deze blog

The road to New York: Van mijn zetel tot 34 km

Het tapering mysterie

03/11/2019: The New York City Marathon